Related Posts with Thumbnails

Wednesday, November 3, 2010

Keputusan Pilihanraya Kecil Dun Galas dan Batu Sapi

Assalamualaikum..

Hehe.. G nk tulis mende tak tao pasal pilihanraya kecil ni. Sebenarnya, G bukan ambil tahu sgt pasal politik ni. Kalau tahu pn, sikit sangat. Tapi saje je nak tulis-tulis.. Disebabkan keputusan pilihanraya kecil bagi kedua-dua kawasan ni mungkin hanya akan diketahui pada pukul 8 malam ni, So setakat ni, G boleh cerita sikit-sikit pasal calonnya je la ea.. Pilihanraya kecil ni akan diadakan serentak di kedua-dua kawasan iaitu di Galas, Gua Musang, Kelantan dan Batu Sapi, Sabah pada hari ni, Khamis, 4 November 2010..

++++++++++
Pilihanraya kecil di Galas N45 ni terpaksa diadakan setelah kematian penyandangnya sebelum ini iaitu Chek Hashim, 48 pada 27 September lalu disebabkan oleh penyakit barah usus manakala pilihanraya di Batu Sapi P185 pula diadakan setelah kematian penyandang sebelum ini iaitu Edmund Chong Ket Wah dari Parti Bersatu Sabah yang terbunuh dalam kemalangan jalan raya di Kota Kinabalu 9 Oktober lalu.. Kat bawah ni G ada senaraikan calon-calon yang akan bertanding hari ni bagi kedua-dua kawasan yang mana di Galas pemilihan hanyalah dari calon Barisan Nasional dan PAS manakala di Batu Sapi pula merupakan perebutan 3 penjuru di antara Barisan Nasional, Parti Keadilan Rakyat dan SAPP..

++++++++++


CALON PILIHANRAYA KECIL GALAS, N45


CALON PILIHANRAYA KECIL BATU SAPI, P185


Mengikut SPR, pengumuman keputusan pilhanraya kecil bagi kedua-dua kawasan dijangkakan akan dibuat serentak iaitu kira-kira jam 8 malam nanti. Bagi G keputusan pilihanraya kecil ini mungkin berguna sebagai analisis bagi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) yang akan datang bagi semua parti-parti yang bertanding.. Pada pengundi-pengundi yang cerdik pandai sekalian, anda diingatkan untuk berfikir baik-baik dan bijaklah dalam membuat undian dan ingat!! "UNDI ADALAH RAHSIA".. salam..

4 comments:

  1. ahh...i hate politic!! politic suck man!

    ReplyDelete
  2. mantap2...
    teruskan mengambil tahu hal2 politik spy tdk ketinggalan dlm isu yg brbgkit..=)

    ReplyDelete
  3. okey!! skit2 bley la. byk2 sakit pala.. hehe..

    ReplyDelete

IKLAN BEST!! KLIK KEJAP